Monday, January 6, 2014

KENAPA KAMI MENINGGALKAN ANWAR IBRAHIM


DR. CHANDRA  MUZAFFAR.

Anwar Banyak Masalah Karektor.

Dari seorang ahli akademik, akhirnya profesor Dr. Chandra Muzaffar membuat keputusan untuk berkecimpung dalam politik.

Bermula dari NGO Adil, kemudian bersama-sama membangunkan Parti Keadilan Nasional (Keadilan) hanya selepas dua tahun menerajui Parti keadilan pada Disember 2001 Dr. Chandra membuat keputusan drastik meninggalkan Parti Keadilan tampa sebarang alasan.

Saya masih ingat lagi (Dr. Chandra) salah satu daripada peristiwa  yang mengecewakan saya selepas peristiwa 11 september, dia (Anwar) menulis rancana dalam Times Magazine dan kita sungguh kecewa dengan tulisannya itu. Kerana dia seperti memihak kapada Amerika Syarikat tampa membangkitkan isu-isu tertentu tentang keadilan global.

Seolah-olah dia menyalahkan orang Islam pada ketika itu kata Dr. Chandra, tulisan Anwar Ibrahim yang dimaksudkan Dr.Chandra bertajuk Who Hijacked Islam? yang keluar dalam majalah Time pada Oktober 2001.

Dalam rancana iti Anwar menuduh Osama bin Laden dan Mohamad Atta adalah penganas yang menyebabkan pengeboman World Trade Center ( Pusat Dagangan Dunia ) di New York dan Jabatan Pertahanan di New York, walhal tiada sebarang bukti yang mengsahkan tuduhannya itu.

Penulis barat, Peter J. Boyer dalam rancananya bertajuk   NeThe Believer Paul Wolfowitz defends
his war, Thew Yorker, 1 November 2004, mengakui rencana Anwar di Time itu telah menarik Paul Wolfowitz, seorang zionis yang ketika itu Timbilan Setiauseha Pertananan Amerika Syarikat untuk mendampingi semula dengan Anwar.

Dan selepas Anwar dibebaskan dari penjara  Sungai Buluh pada tahun 2004, Pau Wolfowitz membawa Anwar menjadi alat missionarinya di Amerika Syarikat. Anwar menjadi pensyrah di  John Hopkins juga bermula dari rancananya di majalah TIME>

Selepas itu bermulalah episod Anwar sebagai Pengerusi Foundation For The Future dan organisasi organisasi tajaan Amerika Syarikat yang lain.

sahabat mari kita menilai siapa Anwar Ibrahim sebagai yang disebut-sebut oleh banyak orang tentang Anwar Ibrahim menjadi tali barut zionis, apa yang diperkatakan oleh Dr.Chandra Muzaffar ini mari kita sama-sama berefikir dan kita membuat keputusan, selepas ini Dr. Chandra akan cerita lagi.


bersambung cerita Dr. Chandra

No comments:

Post a Comment