Monday, December 2, 2013

MENGAPA KAMI TINGALKAN ANWAR IBRAHIM

sambungan  Zulkefli Nordin


ZULKEFLI NORDIN SERIK DITIPU ANWAR.

Menurut Zulkefli beliau berpaling kerana meragui penderian Anwar terhadap agama dan sanggup berbuat apa saja demi mencapai hasratnya. Kini Pas sudah gadaikan perjuangan Islamnya kerana itulah yang Anwar mahu, fikirkanlah bertapa bahayanya Anwar jika menjadi Perdana Menteri.

 Zulkefli berkata saya dah tengok dia rungkaikan pakatan pembangkan dan Pas, saya tidak akan duduk diam-diam, saya kenal Anwar dan akan tentang dia secara terbuka kerana saya kena beritahu, siapa Anwar, Zulkefli juga mendawa Anwar ada berjanji yang mahu melantik beliau sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga menjaga hal  ehwal  Islam.
Semasa pelan 16 september janji itu juga ditabur kapada  Ahli Parlimen BN  yang cuba dipancing sertai pelan 16 september itu.

Mengulas tentang kes liwat Saiful, Zulkefli berkata Anwar tidak berani bersumpah  dimahkamah dalam kes liwatnya dan memilih untuk bercakap dari kandang tertuduh sahaja, dengan berada di kandang, peguam atau hakim sendiri tidak boleh mengemukakan pertanyaan.

Ditanya tentang peluang Anwar untuk menjadi pemimpin Agama dan bangsa Zulkefli berkata, saya tidak nampak sebab saya tengok Anwar sejak beberapa tahun ini tumpuannya terlalu ke Putrajaya, saya pernah cakap (Zul)  kapada beliau tidak boleh begitu sebaliknya beri tumpuan kepada semua pekara.

Macam sekarang kalau ikut ceramah dan lawatan Anwar ke luar nagara dia akan cakap pasal kes liwat dan dia dianiayai katanya.

Kata Zulkefli saya cakap kapadanya sebagai pemimpin besar dia tidak boleh angkat diri lebih tinggi, nordin kata dia baca buku Nelson Mandela dan Mahatma Gandhi, mereka tidak pernak bercakap pasal diri sendiri mereka bercakap tentang rakyat yaitu rakyat Afrika  dan India yang dianiayai, begitu pemimpin besar, tetapi Anwar cakap pasal diri dia zul kata itu strategi yang silap

Kalau dulunya Zulkefli merupakan orang kuat membela Anwar tetapi sekarang beliau merupakan orang yang paling lantang menentang Anwar bersama-sama dengan rakan-rakan yang lain  yang keluar dari pakatan seperti, Datuk K.S Nalakarupan, Dr. Mohamad Fairus bekas Timbilan Ketua Menteri 1 P. Pinang dan ramai lagi.

Kita seharusnya berfikir mengapa mereka meningalakan Anwar Ibrahim, terutama anak muda yang terpengaruh dengan gaya bercakap menipu pengikutnya, dan orang ramai.

bersambung

No comments:

Post a Comment