Monday, May 3, 2010

PAS PARTI PENIPU sambungan 15

Perkongsian Kuasa.

DAP BANTAH HASRAT PAS MAHU
DOMINASI PEMBANGKANG.


Kata Kerk (ketika itu) Dap tetap akur bahawa parti yang mempunyai keahlian teramai dan wakil rakyat terbanyak di Perlimen akan cecara automatik dikira sebagai parti terbesar. Bagaimanapun dalam pakatan pembangkang tidak kira sama ada ia pati besar atau kecil, kerana polisi yang diamalkam ialah sama semuanya sama dari segi kedudukan semua ada suara dan boleh melontarkan suara secaea adil.

Perwakilan Pas semasas muktamar parti itu tidak menyutujui jika jawatan Perdana Menteri tidak disandang oleh Peresidenya, sekiranya pilihan raya memihak kapada pakatan pembangkang Kerk berkata DAP masih berpegang kapada janji pakatan pembangkang pada pilihan raya umum lalu bahawa calun yang layak ialah Dati Sri Anwar Ibrahim. Tetapi kata Kerk biasanya pemimpin parti yang mempunyai ahli parti akan dilantik sebagai Perdana Menteri.

Apapun tegasnya persoalan siapa kalangan wakil parti pembangkang yang layak menjadi perdana menteri tidak timbul ketika ini, yang mustahak tidak perlu ada parti dominan menentukan arah dan polisi pakatan pembangkang ini bukan satu hubungan yang sihat katanya.( Utusan Malaysia 5 Jun 2001)

PAS tidak boleh menjadi tonggak kapada barisan parti-parti pembangkang yang bukan Islam dinegara ini seperto DAP dan sebagainya, kerana keujudan PASari segi jasa dan kedudukannya tidak melayakan ia bertindak demekian, jasteru segala dasar-dasar PASntuk membangunkan Islam dan orang -orang Melayu sukar untuk dilaksanakan. sekiranya pemimpin PAS dilantik sebagai Perdana Mentari maka timbilannya pasti dilantik dari kalangan ahli parti yang bukan Islam.

PAS TIDAK TUBUH NEGARA ISLAM
SECARA DRITIK - HADI. ( Utusan Malaysia 10 Julai 2003)

Pas tidak akan menubuhankan negara Isalam secara dristik sekiranya pakatan pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang walupun jika parti tersebut menjadi tunjang kapada pemerentahan negara.

Abdul Hadi Awang berkata ia bagi menunjukkan Pas lebih mendahulukan perdamaian secara terbuka melaluai persefahaman yang telah di persetujuai dengan rakan-rakan pembangkang yang lain.

( ini lah helah PAS cakap tak serupa bikin bertepatan dengan PAS parti penipu)

bersambung.

1 comment:

  1. Memang pun, kalau awak nak tahu berapa banyak syaitan-syaitan dan iblis yang menyamar ulamak dlm PAS sekarang, berjubah, berserban, berjanggut...........tak heran lah tu....

    ReplyDelete