Friday, April 30, 2010

PAS PARTI PENIPU sambungan 14

Perkongsian Kuasa.

Pada perangkat awal Pas meresakan dia boleh mengawal Dap sekiranya mereka berkerja sama dalam pilihan raya untuk menumbangkan barisan Nasional BN, dan berkuasa dan akan membentuk kerjaan di negara ini.

Sekiranya Presiden Pas dilantik menjadi Perdana Menteri sudah tentu Timbilannya akan dilantik dari Dap, demekian juga jawatan-jawatan menteri-menteri yang lain, menteri Kewangan Pendidikan Dalam Negeri dan sebagainya.

Sekiranya Pas tidak menerima perkongsian kuasa itu maka kerjasam dengan Dap tidak akan ujud dan kemunkinan pada masa itu juga negara akan menghadapi keadaan politik yang tidak stabil, kekacauan akan berlaku dimana orang-orang melayu akan menjadi satu bangsa yang tidak mempunyai kekuatan politik dan kuasa.

Akhirnya sedikit demi sedikit akan membawa kehancuran kapada orang melayu dan agama Islam seperti mana yang terjadi kapada orang-orang Melayu di Singapura pada hari ini.

( Utusan Malaysia 18 Oktober 1990 )

Mahu Wujudkan Negara Islam Langkah Mayat Kami Dulu ( KARPAL SINGH)
Timbilan Pengerusi Dap Karpal Singh mengulangi ikral bahawa parti itu tidak akan menerima konsep Negara Islam yang di perjuangkan oleh Pas dan tidak ada kerjasama antara Pas dalam apa jua bentuk sekalipun.

(Utusan Malaysia 5 Jun 2001)

DAP Bantah Harsat Pas Mahu Dominasi Pembangkang

Dap akan membentah hasrat Pas jika ia mahu mendominasi pakatan pembangkang terutama dalam menentukan arah dan dasarnya kata Setiauseha Agong Dap, Kerk Kim Hock, sebaliknya tegas Kerk, yang menjadi keutamaan ketika ini ialah keempat-empat parti , Pas Dap, Parti KeAdilan dan parti Rakyat perlu saling hormat menghormati perinsip kesaksamaan.

Kalau Pas mahu jadi tonggak dalam mengerakkan pakatan pembangkang dengan memberi kekuatan dari segi keahlian teramai itu tidak menjadi masalah, tetapi jika hendak menjadi parti dominan bagi menentukan arah dan dasar pakatan pembengkang itu bukan konteks yang harus diterima.

Beliau mengulas gesaan Timbilan Ketua Dewan Pemuda Pas, Salahuddin Ayub, supaya Pas menjadi parti paling dominan dalam pakatan pembangkang,

Dalam Muktamar Pas ke 47, mahu pucuk pimpinan Pas menjadikan parti itu tongak pakatan pembangkang.

Tetapi hari ini kita lihat sendiri apa yang terjadi kapada perti PAS dalam pakatan pembangkang bukan jadi tongak tetapi menjadi tonggangan Dap.

bersambung.

No comments:

Post a Comment