Wednesday, April 28, 2010

ANWAR DAN ZAHIZ

Kenapa Anwar meletakkan Zahid bertanding di Hulu Selangor.

Anwar sudah merasakan bahang kedudukannya terhadap kis liwatnya dimakamah, dia cuba berbagai cara untuk melambatkan perbicaraan agar ia lebih lama berada di luar. Tetapi itu semua tidak boleh bertahan perbicaraan tetap akan berjalan dan dia tau kali ini dia tidak terlepas.

Apabila dia berada di dalam, harapan Anwar tidak ada siapa yang boleh diharapkan dalam PKR serkarang, dia berharap kapada Zahid untuk menerajuai PKR, dalam penilaian Anwar hanya Zahid sahaja yang mampu mengetuai PKR, sebab itu Anwar bermati-matian berkempen untuk mempastikan agar Zahid menang.

Zahid saorang peguam hebat, Anwar akan mengunakan Zahid untuk menjadi panasihat undang-undangnya, sekiranya Zahid menang di Hulu Selangor, Zahid akan terhutang budi dengan Anwar.

Anwar tidak boleh menaruh harapan kapada Azmin, kerana Azmin gila kuasa hingga sanggup menjatuhkan antara satu sama lain di Selangor apabila Azmin terlibat dalam kelompok menjatuhkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Azmin tak mahu Khalid menjadi Timbilan Presiden PKR, dengan kemasukan Zahid dapat mengendurkan sadikit ketegangan antara Azmin dan Khalid. Zahid dapat mententeramkah keadaan apabila Anwar berada didalam nanti.

Zahid yang dianggap oleh Anwar saoarang yang berkemampuan untuk memimpin PKR kerana fikiran dan tindakannya selari dengan cara Anwar, jiwa pembengkang, yang melihat orang lain semua tak betul, dia sahaja yang betul.

Orang yang pernah digantung kerana politik wang dalam Umno, kerana gurunya Anwar yang memulakan politik wang, mengajar anak muda politik wang. tapi hari ini Anwar menuduh Umno politik wang. Orang yang akan membawa kes hudud ke makamah sekiranya Kerjaan Kelantan pimpinan Pas melaksanakan Hudud.

Dan hari ini Zahid nak membawa ke makamah keputusan pilihan raya Hulu Selangor tidak Shah.

No comments:

Post a Comment