Friday, April 23, 2010

PAS PARTI PENIPU ( sambungan 13 )

Perjuangan PAS Boleh Menghancurkan mMasa Depan Bangsa Dan Agama.



PAS Jemput DAP sertai semula Pakatan. ( Utusa Malaysia 13 Januari 2003.


Pas hari ini menjemput DAP menyertai semula pakatan pembangkang bagi menentang Barisa Nasional (BN) dalam pilihan raya akan datang. Ia di buat dengan harapan agar setiap kerusi mempunyai hanya satu waakil pembangkangh untuk berdepan dengan calun Barian Nasional bagi mencerahkan peluang pembangkang.


Pemangku Presiden Pas ketika itu Dato Seri Abdul Hadi Awang, berkata Pas bersikap terbuka dalam menjemput DAP untuk bersama-sama memperkukuhkan kedudukan pembangkang bagi berdepan dengan BN.


Kita ingin melakukan asas iaitu satu lawan satu ( hanya stu calun pembangkang melawan calun BN) untuk pilihan raya umum akan datang katanya kapada pemberita selepas mempengerusikan masyuarat jawatankuasa PAS pusat.


Menurutnya bagi merealasasikan semula pakatan parti pembangkang yang dukenali sebagai Barsan Altenatif (BA) Pas bersama Pati Rakyat Malaysia (PRM) dan parti Keadilan, akan membentuk satu manifasto bersma peringkat nasional bagi kegunaan dalam kempen pilihan raya akan datang.


( Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerentah negara menjadi kafir atau haram ( Hukum Dewan Ulamak PAS Kelantan Ogos 1963)


Hari ini PAS berjaya besama dengan DAP tetapi tidak menjadi pemimpin kapada pakatan tersebut hanya sebagai pak turut sahaja, sebagaimana telah berlaku di negeri Perak seketika dan negeri Selangor


No comments:

Post a Comment