Sunday, April 18, 2010

PAS PARTI PENIPU ( sambungan 12 )

Perjuangan Pas Boleh Menghancurkan Masa Depan Babgsa Dan Agama.


Bank Islam Tidak memberi apa2, Hadi ( Utusn Melayu 27 Januari 1983 )

Demekian juga dalam useha kerjaan untuk mengambil alih SekolahAgama Rakyaat (SAR) Pas sekali brtindak untuk menghalang useha tersebut, dengan mengheboh-hebohkan kapada orang ramai kononnya kerjaan cuba untuk menghapuskan pendidikan agama dikalangan rakyat.

Sedangkan kerjaan bertindak demikian semata-mata untuk menyelamatkan beribu-ribu murid di sekolah-sekolah yang berkenaan di dapati begitu merosot dalam akademik, ebih-lebih lagi dalam mata pelajaran agama itu sendiri.

Semasa Umno/Perikatan bersiapsedia menghdapi pilihan raya umum 1959, Pas sengaja menimbulkan isu mengkafirkan Umno dengan alasan parti itu berkerjasama denga parti-parti yang bukan Islam (MCA dan MIC) Pas bertindak demekian semata-mata untuk menghalang oran-orang Melayu/Islam menyokong Umno sebaliknya beralih menyokong Pas, isu kafir mengkfir ini berlarutan sahingga pilihan raya 1999.

Akibat dari isu tersebut maka lahirlah berbagai-berbagai implikasi dan peristiwa buruk kapada masyarakat Melayu/Islam seperti berlakunya sambahyang dua imam, nikah semula, anak menderhaka kapada kedua ibu bapa kerana menyokong Umno yang dikatakan kafir, ada orang yang tidak makan sembelihan orang Umno, pulau memulau dan sebagainya.

Menerusi isu kafir mengkafir ini juga Pas telah mengisytiharkan penentangan secara jihad (perang jihad) keatas orang-orang Umno dimana jika mereka mati dalam penentangan/perjuangan itu maka mati mereka adalah mati syahid.Peristiwa memali yang mengorbankan 18 nyawa ( 14 orang awam dan 4 anggota polis) pada 19 November 1985 juga berpunca daripada isu kafir mengkafir.

Apa pun yang lebih memeranjatkan kita ialah apabila Pas secara terang-terang memujuk DAP iaitu sebuah parti politik yang menjadi musuh ketat Islam untuk bekerjasam, ini kerana Pas berpendapat mereka tidak akan dapat memerentah negara ini tampa kerjasama dan sokong daripada rakyat bukan Islam.

Hari ini telah terbukti kerjasama PR Pas berjaya dengan sokongan bukan melayu, dan hari ini sudah tida lagi haram memilih bukan Islam.

bersambung.

2 comments:

  1. Tak lama lagi puak2 ini boleh berkongsi bela babi, sebab untung banyak....

    ReplyDelete
  2. Salam Perjuangan,

    Kami dari Unit Media Wangsa Maju ingin menjemput anda untuk melayari blog kami di www.mediawangsamaju.blogspot.com.

    Pelbagai isu politik semasa dapat anda lihat melalui blog kami terutamanya dalam menghadapi PRK Hulu Selangor.

    Kami juga telah link blog anda dalam senarai blog pilihan kami.

    Kami juga mengalu-alukan kehadiran anda menyertai salah seorang follower kami.

    Di harap kita dapat bekerjasama di masa akan datang dalam pengendalian blog hebat seperti blog anda.

    AMAT
    Crew Unit Media Wangsa Maju

    ReplyDelete