Monday, May 10, 2010

PAS PARTI PENIPU sambungan 16

PAS TIDAK TUBUH NEGARA ISLAM
SECARA DRASTIK - Hadi Awang.
( Utusan Malaysia 10 Julai 2003)


Beliau berkata, tumpuan awal adalah untuk menjalankan pemerentahan secara islam di negeri-dinegeri yang dikuasa oleh Pas dan sekiranya parti pembangkang lain menguasai negeri tertentu terseserah kapada mereka menentukan dasarnya.

Kita tetap meraikan kerjasama dengan parti lain dan oleh itu kita tidak akan menubuhkan NEGARA ISLAM secara drastik, tambahan pula kita bukan memerentah secara sendirian. Tumpuan hanya diberikan kapada negeri-negeri yang diperintah oleh Pas kelak kerana kita hendak tunjukkan dulu Islam itu macam mana kapada mereka, katanya kapada pemberita.

Beliau mengulas pendirian Pas yang tetap bercita-citanya untuk melaksanakan pemerintahan Islam mengikut pendekatannya sebelum ini. Sebelum ini Parti Rakyat Malaysia (PRM) tidak mahu Pas meneruskan hasrat melaksanakan pemerintahan Islam sebagai dasar paeri itu kerana ia menghakis pengaruh pembangkang dan menjejaskan kerjasama diantara mereka.

Presidennya Syed Husin Ali berkata pehaknya akan berunding drngan Pas supaya parti itu menimbangkan untuk mengugurkan rancangannya agar kerjasama diantara pembangkang menghadapi Barisan Nasional (BN) akan lebih mudah.

Abdul Hadi berkata kerjasama yang dijalinkan bersama parti pembangkang lain sebelum ini tidak akan menjejaskan dasar perjuangan parti masing-masing dan ia merupakan persetujuan yang telah dicapai.

( Ulasan ).

Hari ini Pas menuduh Umno tidak menjalankan pemerintahan secara Islam, sedangkan apa yang dilakukan oleh Umno hari ini tidak lari dari apa yang sepatutnya dilakukan berdasarkan kapada kemampuan kita, tidak ada dalam hati orang Islan dalam Umno tidak mahu memerintah negara secara Islam, tapi kita berdikit-dikit agar sampa ke matalamatnya.

Dalam pengakuan Hadi sendiri pun dia tidak akan melaksanakan secara drastik nak jaga perjanjian kerjasama dengan pembangkang lain, PRM sendiri tak setuju, hari ini PRM sudah bersama PKR, lagilah tak bersetuju dengan Dasar PAS untuk menjalankan pemerintahan secara Islam, apatah lagi dengan DAP, yang secara terang-terang menolak Negara Islam.

Sebenarnya apa yang PAS mahu dalam perjuangannya, sentiasa berdolak dalih, adalah lebih baik bersama UMNO, setidak-tidak hasratnya untuk mencapai matalamatnya akan tercapai insaallah. kita ada 154 kawasan mejoriti. sudah mencukupi untuk berkuasa sendiri.

No comments:

Post a Comment