Friday, June 26, 2009

Ulama Sesat Lagi Menyesatkan.

Hari ini Tok Guru Nik Aziz telah menampakkan siapa sebenarnya, sepatutnya sebagai saorang yang bergelar Ulama sepatutnya tak harus mengeluarkan kenyataan menghasut pemikiran rakyat yang menyamakan pemerentah kerjaan Umno dengan Kominis bererti Nih Aziz tak setuju Ching Peng, tapi dia setuju orang yang sayangkan Ching Peng. Nik Aziz berdolak dalih satu kerika tak setuju, tok-tok setuju pula.
Demi mencapai tujuan untuk berkempen pilihanraya sengup menghalalkan cara, mengaku ulama tetapi sikap tidak mengambarkan sebagai saorang ulama, kerana ulama adalah pewaris Nabi s.a.w. tetapi Nabi.s.a.w tidak mengajar sedemekian rupa, Nabi s.a.w. berdakwah penoh berhemah, dengan Toma'ninah, tidak kasar tidak ganas, lemah lembut,dengan suara yang perlahan.
Tetapi apa yang dibawa oleh penceramah Pas dari Nik Aziz hinggalah kapada pengikutnyanya
kebanyakannya begitulah, walau pon hanya ketua ranting dikampong pon sama,hanyan menuduh orang itu orang ini tak betul. mereka dah diajarkan sebegitu rupa apabila mereka hadir pada progrem ceramah Pas itulah yang mereka pelajari.
Apa yang diperkata itu tidak mempunyai faktar cuma ikut sedap cakap saja, satu ketika ada prnceramah Pas sedang berceramah tentang PM masa tu Dr.Mahathir, katanya Dr.Mhathit laki bini bila tua nanti dok main najis sendiri, Rosmah sapu mukam Dr. M, Dr.M sapu muka Romah dengan najis, ini bercakap dalam ceramah. Apabila Dr. M nak saman mengelabah sakit masuk hospital.
Dalam ceramah Pas kalau kita dengar tidak ada benda yang boleh kita ambil sebagai panduan sebab isi ceramah hanya menuduh apa sahaja kerjaan buat semua tak betul, seolah-olah tidak ada langsong kebaikan yang kerjaan lakukan tentang Islam dan untuk kepenting rakyat.
Hari ini kerjaan sedang beruseha untuk memulihkan masalah ekonomi negara, pekerja kilang ramai dibuang kerja, kebanyakan penyokong pembangkang, apabila dah kena macam ini minta tolang dengan kerjaan, masa undi pergi undi pembangkang, hari ini pembangkang tak buat apa
pon untuk memulihkan ekonomi negara, menyelesaikan masalah pemberhenti berramai-ramai
pekerja kilang, pembangkan tak buat apa pon.
Sedangkan masalah ekonomi bukan hanya negara kita sahaja, malah Amerika Syarikat sendiri terjunam dan banyak lagi negara didunia ini menghadapi pakara yang sama. Tetapi pembangkang menyalahkan kerjaan, mempelekehkan tindakan kerjaan menambah pekej 60b
untuk negara keluar dari kepompong masalah ekonomi.
Itulah tahap pemikiran yang di asaskan oleh Tok Guru Nik Aziz , Anwar Ibrahim,LimKit Siang.

No comments:

Post a Comment