Monday, June 8, 2009

Kerjaan Perpaduan

Hari ahad baru ini selesai sudah muktamar Pas, yang hangat diperkatakan oleh masyarakat kerana didalam muktamar tersebut diadakan pemilihan pucuk pimpinan parti. dalam tempoh berkempen, calun-calun yang merebut jawatan dari timbilan hingga AJK kerja pusat.

Bermacam-macam suara kedengeran bagi puak yang menyukong ayam didik mereka, dalam rebutan jawatan timbilan Presiden melihat pertembungan tiga penjuru, Nasaruddin mempertahankan jawatan yang ditentang oleh Husam Musa dari kumpulan erdogan yang disokong oleh Anuar dan orangnya didalam Pas.

Mat Sabu pula cuba nasib kerana dia tak mahu duduk dibawah orang yang lebeh rendah pengtahuan dan ilmu serta pengalamannya. akhirnya ahli Pas memilih Nasaruddin selaku Timbilan Peresiden PAS.

Dalam pertembungan ini dinyatakan pertembungan diantara kumpulan Ulama dan kumpulan profesional, hari ini mereka menyatakan kumpulan ulama diterima olehperwakilan Pas.<
yang disarankan oleh presiden Pas, didalam perbahasan wakil2 yang mengambil bahagian ada yang menyokong dan yang menentang,

kita dapat menilai kumpulan yang menentang adalah terdiri dari kumpulan erdogan yang telah dirosakkan pemikirannya oleh Anuar Ibrahim supaya rancangan kerjaan Perpaduan ini tidak di laksanakan kerana akan menghalang Anuar untuk menjadi Perdana Menteri.


Derwan Pemuda Pas terang2 menyatakan jangan letak kebencian kapada UMNO, bererti Pemuda Pas merasakan perlu ada jalan penyelesaian demi kepentingan orang melayu dan agama islam kususnya, Dewan Pemuda Pas juga mahukan kerjaan terus
pertahan ekuiti 30% bumiputra, disini lah pandangan jauh dewan Pemuda Pas terhadap kepentingan orang melayu misti dipertahankan.



Dalam pilihanraya ke 12 UMNO dan BN kehilangan pengundi cina dan india, Pas menyokong calun pembangkang walau pon mereka bukan melayu.nak taknak UMNO terpaksa melayan tuntutan bukan melayu kerana malayu sudah tidak percayakan melayu lagi lebi percaya kapada orang lain yang sudah terang-terang akan menjatuhkan melayu suatu hari lagi.


Satu hari nanti apabila mereka tidak lagi memerlukan undi melayu untuk mereka menang, pada masa itu mereka akan tingal kan kita.sebab mereka ada kuasa ekonomi, dan suatu hari nanti mereka akan menguasai politik pula.


Dewan Pemuda Pas sedar pekara ini , bagi kumpulan erdogan mereka tidak memikirkan hal ini kerana ketuanya berhajat benar untuk menjadi Perdana Menteri, kalau Anuar dapat jadi PM mudah lah baginya untuk menghapuskan kes Liwatnya dari dulu sampai sekarang.

Kita berharap dengan sokongan yang diberi kapada pucuk pimpinan Pas untu melaksanakan kerjaan Perpaduan, dan Dato' Sri Najib sudah menyatakan bersikap terbuka


Kita mengharapkan agar rancangan ini mendapat kerjasama dari kedua2belah pihak dan terlalu banyak syarat , walau pon kita berbeza pendapat tetapi banyak persamaan yang boleh kita cari.

No comments:

Post a Comment