Thursday, June 18, 2009

Apa Kata Anwar. sambungan.

Datuk Sri Anuar Ibrahin melahirkan rasa terharu dan terima kasih kapada Datuk Seri Dr.Mahathir atan kepercayaan yang ditunjukkan kapada beliau untuk meneruskan kepimpinan nagara.

Saya tidak dapat melupakan jasa Perdana Menteri Dato' Sri Dr. Mahathir. Saya sentiasa mendengar tegurannya.

( Anuar mengylas kenyataan Dr. Mahathir yang menapikan dakwaan kononnya penerimaan semula Presiden Parti Semangat 46 Tengku Razaleigh Hamzah ke pangkuan UMNO bagi mengimbangi, melemah dan menghilangkan pengaruh Anwar dalam parti dan kerjaan pada 18 Julai 1996. )

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" Secara peribadi saya berasa mual dengan serangan sebegitu rupa terhadap peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Dr.Mahathir Mohamad yang tidak pernah mengaut kekayaan untuk dirinya
semasa memimpin Malaysia dan menempa kejayaan ekonomi dan pembangunan cemerlang."

( Anwar, selaku Timbilan Perdana Menteri, berkata dalam sidang aakbar berhubung keputusan kabinit untuk tidak melayan penyertaan syarikat British bagi kontrik-kontrik baru di Kuala Lumpur pada 25 Fabruari 1994)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Perdana Menteri, Datuk Seri Dr.Mahathir Mohamah adalah antara segelintir pemimpin Islam yang paling tidak disenangi oleh pera pemimpin luar negeri kerana ketegasannya untuk menegak Islam.

---------------------------------------------------------------------------


"Sikap tegas Perdana Menteri bukan ditunjukkan dengan kata-kata tetapi beruseha sepenuhnya untuk mempraktikannya sahingga mendapat perakuan daripada ulama-ulama diperingkat antarabangsa dan meraka amat menyenangi useha yang dilakukan oleh kerjaan dalam meningkatkan syiar Islam dan pembangunan umatnya.

( Anwar berkata ketika berucap didalam ceramah dimasjid lama Kampung Seberang Marang, Terangganu pada 14 Mac 1986 )

No comments:

Post a Comment