Friday, June 3, 2011

KERJAAN MELANGAR PERLEMBAGAAN

Fasa 153 Perlembagaan Persekutuan.

Hak Istimewa Melayu yang telah digariskan dalam perlembagaan iaiti.

1. Jawatan Dalam Perkhidmatan Awam
2. Biasiswa dan Pusat pengagian Tinggi
3. Permit Perniagaan.

Pelangaran telah berlaku dalam fas ini ia itu berhubung dengan pemberian biaiswa kapada pelajar dan kemasukkan pelajar ke puat pengajian tinggi.

Pemberian biasisw kapada pelajar bukan melayu telah melebihi dari pelajar melayu, kerana nak jaga hati mereka, nak tarik undi tapi kita mengadai hak kita sendiri.

Hari ini kita bagi apa pun mereka tidak lagi menyokong kita, malah mereka sengaja menuntut yang bukan-bukan, dan mengugut kalau tak beri mereka tak sokong.

Sebenarnya mereka sudah membuat keputusan mereka tak akan sokong kerjaan yang ada sekarang.

Kitalah yang tertipu, kita lah yang terpedaya mereka telah berjaya mendapat apa yang mereka hendak.

Apa lagi yang tingal pada kita, semua mereka ambil, Mara dah terang-terang hak orang Melayu yang diberi oleh Engris diatas kesudian orang Melayu memberi taraf kerakyatan kapada kaum pendatang, tetapi mereka juga tuntut nak masuk dalam Mara.

Pada seratah kita tidak boleh berlembut lagi dengan mereka, seratah menyeru kapada orang Melayu marilah kita berstu, buang segala perbezaan dan kita cari persaaan yang bagitu banyak kita bena negara kita, kita tegakkan Agama kita,kita satukan bangsa kita, kita perangi musuh kita, insaalah kita akan berjaya.

No comments:

Post a Comment