Friday, June 3, 2011

NEGARA BERKEBAJIKAN

Membena Negara berkebajikan.


Presiden Pas dalam wawncaranya selepas menyampaikan ucapan dasar di muktamat Pas pada hari ini menyebut kalau mereka berkuasa matalamatnya ialah negara berkebajikan.

Kononnya memberi segala kemudahan kapada rakyat, memberi segala pembelaan kapada rakyat.

Pas dah pun perantah 2 negeri setakat ini Kedah dan Kelantan, kuasa kerjaan negeri ada terhadap negerinya seperti air dan tanah, yang mempunyai kuasa terhadapnya kenapa tak lakukan dan banyak benda boleh buat terhadap negeri berkebajikan, tapi tak buat pun.

Malah di Kedah masalah air terlalu banyak masalah, begitu juga dengan Kelantan masalah air berlarutan bertahun-tahun. lamanya, kenapa tak boleh selesai, selesaikan dulu kebajikan rakyat tetang air di dua buah negeri ini.

Masalah tanah di Kelantan, habis tanah rakyat diambil untuk diberi kapada syarikat, rakyat merayu jangan rampas tanah mereka tapi buat tak ambil peduli.

Ini yang di katakan oleh YB Haji Hadi Awang Presiden Pas nak laksanakan negara berkebajikan terang-terang menipu rakyat.

Bercakap tentang negara berkebajikan, kerjaan BN sekaranglah sebenarnya memberi kebajikan kapada rakyat, pendidikan, setiap pelajar mendapat pinjaman buku percuma tek kira orang kaya orang meskin semuanya dapat, kesihatan, bermula dari dalam perut lagi kerjaan BN menjaga kebajikannya sahingga lahir dan selepas lahir, hingga ke sekolah.

Apakah itu tidak dikira berkebajikan, banyak lagi benda yang dilakukan oleh kerjaan terhadap rakyatnya, tetapi kerjaan tidak mengistiharkan sebagai kerjaan berkebajikan.

akan bersambong



No comments:

Post a Comment