Monday, June 14, 2010

BILA HANTU PAKAI SERBAN ( sambungan 1 )

Bila Papa Pakai celana, Mama garu Kepala
Bila Hantu Pakai Serban Macam Mana ?.


Nama Mat Sabu ini kerap di dengar waktu kempen pilihanraya umum. kalau ada pun cerita mengenai Mat di dalam media, maksud saya ceritanya tidak ada kene mengena dengan kempen ialah kisah bagaimana beliau di tangkap basah di dalam bilik sebuah hotel di Kelantan. Waktu itu Mat di katakan berada dengan seorang isteri pemimpin Pas Kerlantan. Tetapi Mat dan wanita berkenaan menafikan mereka melakukan apa-apa dan pengikut-pengikut Pas percaya penjelasan Mat Sabu.

Ada kalanya bila ternampak Mat di Perlimen dan bagitu juga dengan pemimpin-pemimpin Pas yang lain, teringat kapada Adol Hitler. ini bukan kerana Hitler ada mmisai dan mereka pun ada misai tetapi kerana dalam bukunya Mein Kemp yang ditilis pada 1925 ( Mein Kemp bermaksud
"Perjuanganku" ) diktator Jerman itu ada menyebut.

"The great mass of people will more easily fall victim to a big then to a small one."

Dalam bahasa Melayunya, kata-kata Hitler ini bermaksud

BAHAWA MASYARAKAT LEBIH MUDAH MENJADI MANGSA KAPADA PEMBOHONGAN YANG BESAR DARIPADA PEMBOHONGAN YANG KECIL.

Tapi itu terjemahan yang standardlah. Munkin pemimpin-pemimpin PAS ada terjemahan mereka sendiri.

bersambung.

2 comments:

  1. Kalao tak betul kenapa mat sapu kawin dgn pempuan tu. sekarang duduk di sa alam.

    Dlm PAS nak bagi halal maksiat tukar aje nama. RASUAH kpd INFAQ, KOMISEN kpd AMBIL BERKAT, KHALWAT kpd ANTO UBAT. take beer! take beer!

    ReplyDelete
  2. Apa saja yang dilakukan olih PAS pengikutnya merasakan semuanya betul, apa saja yang dilakukan olih BN walau pun baik dan betul Pengikut dan penyokong PAS tetap menyetakan itu tak betul, kerana pemimpinnya menyatakan itu tak betul.

    ReplyDelete