Friday, December 27, 2013

MENGAPA KAMI TINGGALKAN ANWAR IBRAHIM

sambungan Datuk Eskay


SUMPAH ! ITU ANWAR


Dalam pada itu  Shuib berkata Pada saya pendedahan  ini bukan bertujuan mahu mengedarkan rakaman video seks tetapi untuk membolehkan rakyat menjadi saksi, kalau ingin mengedar rakaman tersebut sudah dicetak sebanyak 20,000 salinan tetapi  sahingga kini hanya 15 individu yang dibenar menontonnya.

Shazryl Eskey yang juga bekas Konsul Kehormat Malaysia di Thailand turut melontarkan lima soalan maut kapada Anwar, lima soalan itu adalah sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand, siapa yang menyambutnya di Thailand, di Hotel mana beliau menginap, apa ketua pembangkang buat di hotel tersebut dan siapa yang baya semua bil.

Menurutnya dia terpaksa mengambil masa lama sebelum mendedahkan moral ketua pembangkang itu disebabkan tiada bukti, apa bukti nak sokong dakwan saya? tap[i bila saya dapat video ini bukti itu diberi kapada saya katanya.

IKUT HUKUM SIAPA NAK SUMPAH - ANWAR.

Inilah jawapan Anwar ketika ditanya wartawan samaada beliau akan menyahut  Shazryl Eskay untuk bersumpah laknat di Masjid Amru Al-As dibandar baru Sentul. Ikut hukum siapa nak sumpah.Saudari orang Islam? Hukum mana yang suruh angkat sumpah, tak boleh jawab ok tak payah.

Juga ketika ditanya mengenai kesediaannya memberi sampel deoksiribonukleik (DNA) kapada polis berhubung rakaman video seks yang didakwa mirip dirinya, dalam nada tinggi Anwar berkata
DNA apa dan dengan sinikal beliau menyatakan kapada wartawan, semoga awak dapat naik pangkat dalam masa terdekat.

Itulah perangai Anwar sedangkan di mahkamah pun beliau tak angkat sumpah dan bercakap di kandang sahaja, memang Anwar takut untuk bersumpah kerana segala tuduhan sumbang terhadapnya adalah benar dengan itu Anwar mengambil keputusan untuk tidak berbuat demekian, dan mencari helah apa cara saja untuk tidak melakukan sumpah laknat.

Kalau nak membersihkan segala tuduhan Liwat terhadap beliau itulah caranya yang diajar oleh Islam tetapi Anwar tau bahaya kiranya beliau bersumpah laknat.

Oleh itu kita seharusnya tidak terpengaruh dengan segala ucapan pembohongannya itu yang hanya untuk melepaskan diri untuk menjadi PM sahaja.

sekian untuk cerita Datuk Eskay


sambung dengan yang lain

No comments:

Post a Comment