Wednesday, December 18, 2013

MENGAPA KAMI TINGALKAN ANWAR IBRAHIM

Datuk K.S Nallakarupan
bekas sahabat karib Anwar Ibrahim.


Datuk Nala suatu ketika adalah rakan karib Datuk Seri Anwar Ibrahim, keakraban itu ketara hingga beliau dipenjarakan kerana mempertahankan perjuangan Penasihat  Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagaimanapun pada Mei 2007 bekas Ketua Bahagian PKR Kepong itu membuat keputusan mengejut keluar dari parti kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Anwar.

Nala memberi tau beliau mengenali Anwar bukan baru tetapi lebih 30 tahun, saya menghormatinya bukan saja sebagai seorang sahabat tetapi seorang pemimpin, malah saya masuk penjara Sungai Buluh semata-mata mahu mempertahankan perjuangannya.

Tetapi melihat tindak-tanduknya sejak beberapa tahun lalu, Nalla kata beliau bukan lagi  seorang rakan dan perjuangan negara yang pernah saya kenal, beliau hanya mementingkan diri sendiri dan saya tidak tahan melihat rakyat terus tertipu dengan janji-janji kosongnya untuk memenuhi impian menjadi Perdana Menteri.

Pada sidang akhbar  Mac tahun 2012 Datuk Nallakarupan yang juga Ahli Dewan Negara secara terbuka  mendawa Anwar sebagai seorang biseksual berdasarkan pengalamannya yang pernah berkawan baik selama puluhan tahun dengan ketua pembangkang itu sebelum ini.

Katanya kecenderungan Anwar sebagai saorang biseksual bukan lagi rahsia dan mendawa  beliau sendiri pernah melihat Ketua pembangkang itu melakukan aksi seks sama ada bersama lelaki atau weanita, Anwar tidak layak untuk memimpin pakatan pembangkang yang merankumi Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat.

Apatah lagi untuk dilantik sebagai Perdana Menteri jika mereka berjaya membentuk kerjaan pada masa depan katanya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur itu.

Nalakarupan seterusnya secara sinis meminta Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz supaya mengeluarkan fatwa membenarkan individu biseksual menjadi ketua Pembengkang.


bersambung Datuk Nalla

No comments:

Post a Comment