Tuesday, December 24, 2013

MENGAPA KAMI TINGALKAN ANWAR IBRAHIM

Dr. Mohammad Fairus Khairuddin
Bekas Timbilan Ketua Menteri Piulau Pinang.

ANWAR KHIANATI SYIAR ISLAM.

Dr. Mohammad Fairus mempunyai pengalaman berharga untuk dikongsinya dengan pengikut dan penyokong PKR.

Beliau menyifatkan Anwar Ibrahim yang juga penasihat PKR sebagai bukan sahaja mengkkhianati rakan rapat malah turut sanggup mengkhianati agama, beliau mendedahkan, sewaktu saya menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti, ada cadangan  untuk membangunkan kawasan itu menjadi  Serambi Mekah dengan mendirikan banyak sekolah agama.

Namun apa yang mengejutkan saya, beliau melenting kerana bimbang cadangan itu akan melukakan hati DAP, bukankah tindakannya itu satu bentuk pengkhianatan  terhadap syiar Islam dinagara ini dan orang Islam disitu yang menyokongnya.

Dr. Mohammad Fairus yang meletak jawatan Timbilan Ketua Menteri 1 pada 8 April 2009 setelah mendawa wujud konspirasi dalam PKR untuk menjatuhkannya, mereka yang sudah kenal lama dengan manusia yang bernama Anwar Ibrahim akan faham benar perangai tidak setia yang akan berakar umbi dalam dirinya (Anwar Ibrahim).

Jika kawan-kawan lama yang bersama-sama melalui zaman susah dan payah dengannya sangup dikhianati apatah lagi jaminan keadilan untuk gulungan rakyat biasa, dia memang bukan seorang pemimpin yang baik malah harus ditolak rakyat kerana sangat berbahaya katanya.

Beliau juga tidak menolak terdapat perjanjian rahsia berhubung pegangan kuasa politik didalam PKR dan DAP yang tidah diketahui oleh Pas, Anwar sendiri dalam satu  pertemuan tertutup ketika saya masih menjadi Timbilan Ketua Menteri Pulau Pinang pernah menyebut agar Pas tidak harus dibrerikan kuasa yang banyak di Pulau Pinang kerana Parti itu akan membolot kuasa berkenaan.

Jastru saya tidak terkejut dengan apa yang didedahkan kerana kalau Anwar sendiri tidak percaya terhadap Pas, apatah lagi anak-anak buahnya katanya, Dr. Mohamad Fairus mengsahkan Pas sebenarnya hanya menjadi kuda tunggangan dan korban untuk nafsu politik Anwar dan DAP.

Percayalah jika pemimpin Pas mengabaikan apa yang didedahkan satu persatu hari ini satu hari nanti Pas akan menjadi mangsa korban tikam dari belakang sekutu  mereka sendiri.

Itulah pendedahan dari orang kuatnya sendiri yang kini telah meningalkan PKR dan Anwar sendiri, kalau di fikirkan kenapa mereka meningalkan Anwar, jadi kita yang rakyat biasa yang hanya mendengar ceramah pembohongan Anwar yakin kapada nya,

BERFIKIRLAH PELITA KEJAYAAN




No comments:

Post a Comment