Thursday, December 26, 2013

MENGAPA KAMI TINGALKAN ANWAR IBRAHIM

DATUK SHAZRYL ESKY ABDULLAH
Bekas sahabat Anwar dan Ahli perniagaan


SUMPAH ! ITU ANWAR.

Pada 29 April 2011, Datuk Shazryl Eskay Abdullah selesai melakukan sumpah laknat di Masjid Amru
 Al-As, Bandar Baru Sentul, sambil memegang al Quran beliau memulakan sumpah dengan mengucap dua kalimah syahadah kemudian diikuti dengan wallahi wabillahi watallahi.

Didalam sumpah laknat itu Eskay menyatakan bahawa dua individu didalam paparan video seks yang mengaitkan Datuk Sri Anwar Ibrahim itu adalah dia dan Penasihat PKR tersebut, turut hadir dalam upacara sumpah laknat itu ialah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Tambi Chik dan bekas Bendahari Pertubuhan  Pribumi Perkasa Malaysia  Datuk Shuib Lazim.

Pada 24 tahun lalu Shazryl Eskay dan Abdul Rahim tampil memberi keterangan dan menyerahkan rakaman bukti video seks lelaki didakwa sebagai Anwar kapada pehak polis, turut diserahkan kapada pehak polis adalah seutas jam tangan jenama Omega yang didakwa milik pemimpin tersebut.

Abdul Rahim yang hadir diibu pejabat Polis Bukit Aman kira-kira pukul 5 patang disoal siasat hingga pulul 9.45 malam, katanya segala keterangan yang diberi kapada polis penting untuk membentu siasatan dan menunjukkan siapa aktor dalam rakaman video seks tersebut.

Harap bukti asal yang diberi boleh disiasat secara forensik, sekiranya ada penipuan atau tidak, kalau perlu ketulinan itu boleh dibuktikan dengan bantuan FBI Bira siasatan Persekutuan, saya harap keterangan ini dapat membantu mempercepatkan proses siasatan, jika kerjaan setuju, suruhanjaya diraja perlu ditubuhkan bagi memboilehkan siasatan terperinci dibuat dan memuaskan hati semua pehak kata Abdul Rahim Tambi Chik selepas memberi keterangan.

Syazril Eskay ketika dihubungi pemberita memberitahu beliau telah mendedahkan kapada polis lokasi Hotel dimana rakaman aksi seks itu dilakukan, sebulan kemudian trio Datuk T berkenaan mendedahkan bahawa mereka tidak sedikit pun takut untuk berhadapan dengan tindakan undang-undang dibawah sekseyen 292 kanun keseksaan.

Ketiga-tiga mereka sudah bersedia mentel dan fizikal untuk menghadapi apa sahaja kemunkinan, oleh itu kami bukan sahaja sanggup kemahkamah tetapi kami juga bersedia untuk melakukan sumpah laknat dimana sahaja termasuk didepan Kaabah ini kerana saya yakin kami dipehak yang benar dan tiada sebarang keraguan bahawa lelaki itu memang Anwar Ibrahim.

bersambung kisah ini.

No comments:

Post a Comment