Wednesday, December 16, 2009

DOSA-DOSA ANWAR DALAM UMNO DAN KERJAAN

SAMBUNGAN.

Tanggal 2 september, 1998, Anwar dipecat sebagai TPM dan ahli Umno tetapi bukan sebagai Timbalan Presiden Umno kerana itu dibuat atas pemilihan perwakilan Umno dan pemimpin Umno.

Setelah 16 tahun dalam Umno dan menyimpan berbillion ringgit semasa menjadi Menteri Kewangan, Anwar kembali untuk menghantui Umno semula. Kepimpinan Umno telah mencuba berbagai cara untuk menunjukkan kapada dunia bahawa Anwar tidak mampu menjadi PM yang baik kerana isu yang telah dikeluarkan.

Kepimpinan Umno masih terus menentang kemaraan Anwar, tetapi rankaian yang telah Anwar masih ujud dikalangan media massa, TV, pensyarah universiti, peguam, ahli politik dan orang-orang beliau terlalu ramai untuk dikesan dan dihapuskan semua.

Kepimpinan Umno mesti mencari jalan dan beruseha untuk memastikan bahawa Anwar tidak akan menjadi duri dalam daging kapada orang Melayu, Agama Islam dan Negara Malaysia.

Anwar telah mengajar tiga pekara kapada Umno/BN,

Pertama : Penggunaan politik wang untuk berkuasa,
Kedua : Demontrasi adalah cara terbaik untuk menjatuhkan kerjaan,
Ketiga : Politik lompat melompat penting untuk menentukan kuasa politik.

Pekara-pekara yang diajar dan ditinggalkan ini masih menjadi igauan kapada UMNO/BN sahingga kini.

Ini adalah satu-satunya dosa beliau terhadap UMNO yang masih belum selesai dan hanya beliau sahaja yang bolih merungkaikan kekusutan yang telah beliau lakukan terhadap perjuangan UMNO.

2 comments:

  1. Bro, Anwar bukan terlalu banyak berdosa dengan UMNO dan Kerajaan sahaja, malah dengan bangsa Melayu juga..... lebih-lebih lagi dengan orang-orang yang dia liwat tanpa rela..... tunggulah masanya akan pembalasan Allah.....

    ReplyDelete
  2. SLM BRO..MASA DLM UMNO PUN DIA DH GALAK BUAT HAL 'MELIWAT' APETAH LG BILA DH KLUAR DR UMNO! DASAR SEORANG PELIWAT AKAN TETAP TERUS MELIWAT

    ReplyDelete