Monday, December 21, 2009

Peranan Umno Kapada Islam, Orang Melayu Dan Nrgara Malaysia

Bab 1.

PAS adalah Islam, Islam adalah PAS.

Pas telah mengunakan selogan "PAS adalah ISLAM, ISLAM adalah PAS" sejak dari dulu lagi. Dengan selogan inilah maka orang yang memasuki Umno itu sudah pasti kafir. Selogan inilah yang selalu dilaungkan kapada penyokong-penyokong mereka kerana untuk masuk syurga mereka perlu memberi sokongan kapada PAS, Syurga bukan lagi ditapak kaki Ibu tetapi dengan memasuki PAS.

Walau bagaimana semakin banyak selogan itu di gunakan di dapati pengaruh mereka menjadi kurang kerana tidak lansong menyentuh tentang orang Melayu yang rata-ratanya Islam.
Taksubnya penyokong Pas terhadap Islam sahingga kalua nak Islam masuk Pas, pemimpin Pas lupa yang mereka berada di Malaysia dan di Malaysia rata-rata orang Melayu yang beragama Islam.

Ada di kalangan pemimpin Pas yang sanggup mengutuk Melayu kerana bukan Islam Pas. Perbalahan ini tidak mendatangkan hasil kapada Pas dan mereka telah mengubah selogan kapada ISLAM UNTUK SEMUA pada PRU 11 dan PRU 12 untuk membuka ruang yang lebih kapada bukan Melayu.

Dalam hal muslimat pula, Pas pernah mengatakan bahawa suara perempuan adalah aurat maka haram bagi lelaki untuk mendengarnya tampa muhrim. Muslimat Pas tidak digalakan membuat ceramah luar takut di dengari aurat mereka oleh orang lain yang mungkin menyebabkan tidak dapat mengawal nafsu syahwat mereka lagi.

Dulu pemimpin winita tidak boleh di terima dalam Pas, kerana hanya lelaki layak menjadi imam dan ketua dalam Negara bukan perempuan. Tidak mungkin Pas akan mempunyai pemimpin perempuan untuk memimpin mereka pada masa akan datang.

Itu dulu, sekarang Pas sudah berubah kapada lebih moden dan telah pun menerima perempuan
sebagai ketua mereka. Jadi sudah tidak menjadi halangan untuk perempuan atau muslimat Pas
untuk jadi ketua kapada penyokong lelaki Pas. Apa Yang UMNO telah buat kapada wanita UMNO sebagai pemimpin kini sudah di terima oleh Pas.

bersambung.




1 comment:

  1. Sudah jahilhendak menjahilkan orang lain pula...sudahlah....

    ReplyDelete