Thursday, August 27, 2009

ANWAR DAN KEGAGALANNYA ( SAMBUNGAN) 2

MELUPAKAN PALESTIN

Di waktu di luar kerjaan beliau menyuarkan pembelaan keatas umat Islam di Palestin dan mengutuk Amerika Syarikat dan negara-negara barat yang menyokong Israel.

Sepanjang 16 tahun dalam kerjaan beliau melawat hanya Amerika Syarikat, Britain, Switzeland, Prancis dan Sepanyol, beliau singah hanya sekali di Kuwait untuk menyampaikan ucapan, tampa bermalam di sana.

Kecuali ke Mekah yang beliau pergi untuk urusan politik, beliau tidak pernah melawat negara Islam atau negara-negara miskin yang lain.

BERMUSUH DENGAN PEMIMPIN KERJAAN-KERJAAN ARAB

Waktu di luar kerjaan beliau berkawan dengan orang-orang Arab di Asia Barat.

Bila berada di dalam kerjaan beliau bermusuh dengan mereka.
Setelah menyingkirkan Tun Hussein Onn dari menjadi Presiden Universiti Islam Antarabangsa, dan beliau sendiri menggantikan tempatnya, beliau memecat Rektor pengasas Universiti Islam itu dan menggantikan dengan seorang Arab lain yang bermastautin di Amerika Syarikat dan menjadi rakyat negara itu.

Kerana Rektor baru ini memusuhi pemimpin-pemimpin negara-negara Arab, maka Malaysia terpaksa menanggung sendiri perbelanjaan berbillion ringgit untuk membangunkan Universiti ini. Negara Arab lain tidak menunaikan janji untuk membantu UIA kerana UIA sudah menjadi lubuk tempat berkubang dan membiak musuh-musuh mereka.

INI KERJA ANWAR IBRAHIM YANG TAK RAMAI ORANG TAHU, INILAH PENDERITAAN
YANG DI TANGGUNG OLEH DR. MAHATHIR SELAMA 16 TAHUN.

2 comments:

  1. salam

    saya merasakan kita sudah berada di era akhir zaman dimana pemimpin yang munafik diangkat menjadi pemimpin dan dipercayai kata2nya seperti anwar ni dan yang dalam pas tu pun sama

    semoga kita diselamatkan dari dugaan akhir zaman ini

    salam

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Tahukah pula rakyat apakah kerja Tun selama ini dan apa pula penderitaan yang ditanggung Anwar?

    ReplyDelete