Wednesday, August 26, 2009

ANWAR DAN KEGAGALANNYA ( SAMBUNGAN)

PRESTASI ANWAR MELESET WAKTU DALAM KERJAAN.


Anwar popular kerana media massa dan kemampuannya berpidato,
berjenaka dan berpura-pura Alim.

Sebagai saorang bekas pemimpin kerjaan diperingkat paling tinggi jelas sekali prestasinya meleset dan mengecewakan. Walu bagaimanapun beliau dipopularkan oleh Media Massa yang di kendalikan oleh kuncu-kuncunya.

Jika sepanjang 16 tahun Anwar gagal melakukan keadilan kapada rakyat beliau tidak berhak lagi untuk melaung-laungkan slogan 'adil'.

ADIL hanya boleh ditafsirkan sebagai perjuangan Anwar Di dalam Isterinya di Luar.

Anwar pula rela isterinya ke sana sini untuk bertemu dengan pemimpin negara-negara asing untuk menagih sokongan dan membuka peluang kapada kuasa luar untuk terus memperalatkan Anwar sepertimana di waktu Anwar di luar dahulu.

MEMBELA KELUARGA DAN KAWAN-KAWAN DAN TIDAK MEMBELA ORANG MISKIN.

Di waktu luar kerjaan dahulu Anwar menjerit-jerit untuk membela orang miskin, tetapi sepanjang 16 tahun dalam kerjaan beliau menumpukan perhatian kapada memperkayakan keluarga dan kawan-kawannya sahaja. Membantu orang miskin secara simbolik dan tidak bersungguh-sungguh seperti mengumpul harta.

Di waktu di luar kerjaan beliau melaung-laungkan perjuangan agama, waktu dalam kerjaan sepanjang 16 tahun beliau melupakan ulama dan kawan-kawan dalam ABIM yang tidak terlibat dalam bidang korport.

MENYOKONG ISA WAKTU DALAM KERJAAN.

Di waktu luar kerjaan beliau menentang ISA, sepanjang 16 tahun dalam kerjaan beliau mempertahankan ISA.

MELUPAKAN PERTANI, PENTERNAK DAN NELAYAN.

Di waktu di luar kerjaan beliau memperjuangkan orang miskin, diwaktu dalam kerjaan beliau tidak memperuntukkan dana secukupnya untuk petani, penternak dan nelayan dan orang-orang
miskin di dalam dan di luar bandar.

Tetapi Anwar di anggap edola oleh penyokong-penyokongnya hingga ke hari ini kerana mereka
telah termakan budi ada yang menjadi hartawan keran menjadi keroni Anwar.

No comments:

Post a Comment