Tuesday, August 25, 2009

ANWAR DAN KEGAGALANNYA

ANWAR BERKEHENDAKKAN REFOMASI.

Jika reformasi yang dimaksudkan ialah reformasi ala Korea Selatan, Thailand dan Indonesia maka jelas sekali reformasi itu bererti menjatuhkan pemimpin negara dan mematuhi arahan IMF dalam dasar kewangan negara. Reformasi bagini tidak menguntungkan rakyat.

Reformasi di Koria Selatan dan Thailand melibatkan jatuhnya Menteri Kewangan yang di kesali kerana tidak mengekori dasar IMF, tetapi pemimpin negara tidak berkemampuan merobah dasar yang salah yang telah diekori.

IMF BERSALAH.

IMF pula sudah mengaku telah memberi raspi yang salah untuk memulihkan ekonomi diAsia Timur.

George Soros juga, yang dahulunya membela IMF, kini mengaku bahawa pendapatnya juga salah. Tindakan memecar Anwar yang menjadi pak turut kapada IMF telah menyalamatkan negara Malaysia dan rakyat Malaysia dari bertambah menderita.

MEMECAT ANWAR SEBAHAGIAN DARI REFORMASI.

Jika reformasi di Indonesia bererti memecat Menteri Kewangan dan Pemimpin Negara maka Malaysia sudah menjalankan sebahagian dari reformasi itu. oleh kerana tampa Anwar ekonomi Malaysia sudah bertambah pulih maka memecat pemimpin tidak perlu diteruskan.

USEHA SIA-SIA.

Jika reformasi yang diperjuangkan oleh Anwar ala rhetoric, ianya useha sia-sia untuk mengabui
mata rakyat semata-mata.

ANWAR DAN REFORMASINYA.

Waktu diluar kerjaan dia menentang kerjaan saolah-olah dia mahukan reformasi.
Prastasi Anwar didalam Kerjaan meleset.

Anwar jadi menteri Belia dan Sukan, tetapi kementerian Belia dan Sukan lebih bermaya dibawah Annuar Musa dan lebih berjaya di bawah Tan Sri Mahyuddin.

Anwar menjadi Menteri Pertanian, tetapi Kementeria Pertanian lebih berjaya dibawah
Sanusi Junid.

Anwar menjadi Menteri Pendidikan, tetapi Menteri Pelajaran lebih berjaya dibawah Dato' Sri Najib; malahan Dato' Amar Sulaiman Daud juga lebih berkemampuan dari Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim jadi Menteri Kewangan, tetapi Kementerian Kewangan di bawah Tun Daim lebih
mengkagumkan, sedangkan di bawah Anwar Ibrahim kewangan Negara hampir bankrup.

Tetapi oleh kerana Anwar Ibrahim bijak berceramah segala kelemahannya dapat dilindungi dan menutup segala kesalahannya. di saad itu semua penyokongnya merasakan Anwar semuanya betul hingga kehari ini.

Seratah berhenti setakat ini dulu dan akan disambung lagi.

1 comment: