Thursday, April 1, 2010

PAS PARTI PENIPU ( sambungan 11 )

Perjuangan PAS Boleh menghancur Masa Depan Bangsa Dan Agama.


Kesemua tuntutan-tuntutan tersebut kalau diterima oleh kerjaan maka dengan sendiri Hak Istimewa Melayu selaku rakyat pribumi di negara ini akan terhapus termasuk juga agama Islam sebagai agama Persekutuan. Tetapi oleh kerana kepentingan politik, Pas menyokong tunttutan itu.

Peristiwa 13 Mei 1969 dan peristiwa sebelum pilihanraya 1999 yang dinyatakan diatas adalah sebagai contoh membuktikan bahawa segala yang berlaku itu bukanlah berpunca daripada pehak luar, tertapi berpunca daripada perpecahan orang melayu.

Kerana wujudnya Pas sedangkan Pas itu sendiri ditubuhkan pada 1951 adalah atas galakan penjajah British dengan tujuan untuk melemahkan kekuatan orang Melayu, jika bukan tujuan itu tidak munkin British merastui penubuhan Pas. Kerana Umno sudah wujud sebagai wadah perjuangan orang Melayu. Dan inilah yang dikatakan 'time bomb' / bom jangka yang ditingalkan oleh pihak British.

Sudah menjadi tektik penjajah British setiap kali mereka meningalkan negara yang ditaklukinya, mereka juga akan meningalkan time Bomb. DiIndia ada Kadiani, di Pelestin ditubuhkan Israel dan di Malaysia secara rasmi diwujudkan Pas iaitu sebaik sahaja menjelang pilihan raya umum 1955 dengan tujuan untuk melemahkan Umno / Perikatan dalam perjuangan menuntut kemerdekaan.

Sekarang ini ternyata Pas telah menjadi duri dalam daging kapada useha-useha Umno dan kerjaan untuk membangunkan agama, bangsa dan negara, Pagi Pas useha-useha untuk mencapai pembangunan tersebut semuanya dikatakan tidak betul, tidak Islamik dan sebagainya.

Sebagai contoh semasa kerjaan berusuha untuk menubuhkan Bank Islam, Pas telah menghebohkan ke seluruh negara untuk menggagalkan penubuhan bank tersebut dengan menyatakan Bank Islam tidak memberi apa-apa erti kapada negara. ( Bank Islam Tidak Memberi apa-apa erti -- Hadi, Utusan Melayu 27 Januari 1983).Ia hanya sebagai kulit sahaja.

Tetapi ternyata sekarang ini Pas sendiri mengunakan bank itu dalam urusan kewangan mereka, dan Datuk Sri Abdul Hadi sendiri pernah berkata hanya Kelantan pelanggan utama Bank Islam kegagalan lain-lain kerjaan negeri untuk menjadi pelangan utama bank Islam membuktikan ketidakyakinan kerjaan BN khususnya Umno terhadap sistem ekonomi Islam ( Harakah 20 Disember 1993).

1 comment:

  1. Tambahan Bro..
    Di Indonesia time bomb nya ialah nahdatul ulama.skrip yang sama..

    ReplyDelete