Wednesday, November 27, 2013

KENAPA KAMI TINGALKAN ANWAR

Pengakuan Bekas Sahabat & Pemimpin PKR


Atas nama kebenaran satu demi satu sahabat Anwar Ibrahim serta pemimpinan kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertindak keluar dari parti itu. Malahan mereka berani untuk tampil mendedahkan bukan sahaja kepincangan dalam parti tetapi lebih besat lagi perilaku moral ketua pembangkang itu.

Apakah mereka atau Anwar berada di pihak yang benar ?.

Yang nyata semua pemimpin kanan,  wakil-wakil rakyat, pemimpin akar umbi, reformimis  sahingga rakan rapat Anwar ini ada meruah tersendiri mengapa bertindak sedemekian rupa. Ikuti sedutan pengakuan mereka yang telah meningalkan Anwar serta perjuangan PKR.

Pengakuan Pertama :

MARINA YUSOFF

Marina yang pernah menjadi Ahli  Majlis Tertinggi Umno (MT) UMNO dan dilihat sebagai  bintang harapan Wanita UMNO, tetapi semua itu bertukar dengan berubahnya arus dan tiupan angin didalam UMNO.
Beliau meningalkan UMNO selepas perpecahan 1987 untuk menyerti Parti Melayu Semangat 46 bagi meneruskan perjuangan dengan idolanya Tengku Razaleigh Hamzah, apabila Tengku Razaleigh kembali kepangkuan UMNO Marina ikut serta.

Bila angin kencang sekali lagi meniup dalam UMNO  beliau sekali meningalkan meningalkan UMNO untuk meneruskan perjuangan melalui Pati Keadilan Nasional pada tahun 1999 dan menjadi Naib Presiden.
Itulah Marina Yusoff saorang politikus tampak begitu mudah ditiup angin.

Marina telah meletak jawatan pada tahun 2000 dikaitkan atas alasan kesihatan namun semua maklum  akan kemalut dalaman yang melanda parti tersebut ketika itu.

Ramai yang terkejut apabila membaca lapuran dalam internet dan akhbar tentang surat Marina yang mengecam Timbilan Presiden Parti Keadilan masa itu Dr. Chandra Muzafar, kandungan surat tersebut termasuk keritikan terhadap Dr. Candra kerana sikap kuku besi  beliau dan tidak menghormati Presiden parti, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Dr. juga didakwa tidak mahu mendengar pandangan-pandangan dari pemimpin-pemimpin Keadilan yang lain dan hanya gemar menjalankan sesuatu program membabi buta, surat Marina dan juga temubualnya dengan  Associated Press tentang persoalan yang sama mencerminkan perasaan hampa dan sedih yang dialami oleh Parti Keadilan atas beberapa pekara.

Masalah yang paling utama ialah ketidaktentuan arah parti tersebut, adakah Wan Azizag ketua Parti ataupun Dr. Candra Muzafar ? atau munkin parti itu dipinpin secara remote cantrol oleh Anwar Ibrahim yang ketika itu masih engan menjadi ahlinya.

Sekiranya Dr. Wan Azizah berkuasa kenapa pula dia sering  dimarahi oleh Dr. Muzafar sahingga menangis dan kenapa Dr. Muzafar sangup membaling fail kearahnya?. Kenapa Dr. Muzafar berani merherdik dan menempelak Presidennya yang juga isteri Anwar?

Dr.Cendra yang pernah menyebut bahawa Anwar tidak tahu apa-apa yang berlaku, merasa bahawa dia sudah cukup kuat untuk menentang puak-puak lain dalam Keadilan semasa itu, semua ini berlaku kerana barisan pemimpin keadilan hanya gila kuasa dan bukannya untuk berkhidmat kapada Agama bangsa  dan negara. Parti Keadilan yang kini dikenali  PKR sejak tahun 2000 lagi ibarat retak menanti belah kerana kemalut yang dihadapinya.

Surat Marina telah mempamirkan cacat cela Perti Keadilan yang dipenohi dengan mainan politik sandiwara dan sifat hipokrit.

Inilah salah satu yang di bongkarkan oleh pehak yang keluar dari PKR dan akan di sambung lagi dengan yang lain-lain.


bersambung.

No comments:

Post a Comment