Monday, May 11, 2009

Larangan Berkempen Pada Hari Mengundi

Pada pilihan raya kecil penanti SPR akan menguatkuasakan larangan yang telah sedia ada supaya semua parti politik yang bertanding tidak dibenarkan berkempen pada hari mengundi.
Kebetulan pada hari mengundi pilihan raya kecil Bkt Gantang baru2 ini seratah berada dilokasi dapat melihat sendiri gelagat penyokong parti2 politik yang bertanding. seratah melihat dari dekat kedua-dua kumpulan, tetapi yang paling ganas penyokong Pas seperti dirasuk hantu,
kalau orang muda tak apalah tetapi ada yang boleh digelar atok pon semacam juga ganasnya, tapi bukan di bukit gantang sahaja semua pilihan raya kecil dinagara ini memang itu lah gaya pembangkang dari dulu sampai sekarang, macam tak bertemadun,
macam mana berlakunya didalam dewan DUN Perak, harubiru samalah dengan berlakunya setiap pintu masuk tempat mengundi, di Bkt Gantang, seratah pergi setiap venu semuanya sama, ganguan untuk pengundi hadir dalam keadaan tenang tak dapat kerana ganguan2.
Jadi lanrangan yang akan dilaksanakan oleh SPR nanti sangat lah baik kerana masa yang diperuntukkan kapada parti politik untuk berkempen sudah lebih mencukupi,
pada hari mengundi, pengundi sudah ada pilihan tak perlu dikempen lagi. tetapi pehak pembangkang memang tak akan bersetuju dengan apa yang SPR akan lakukan namti, akan ada demotrasi bantahan kapada SPR disana sini , minta SPR adakan semula pondok panas di luar pagar pintu masuk tempat mengundi, dan kebenaran berkempen pada hari mengundi.
Tuduhan kapada SPR telah di beli oleh BN akan berkumandanglah di ceramah2 parti pembangkang selepas ini, sekiranya diPenanti nanti di menangi pula oleh BN lagilah kukuh tuduhan pembangkang, BN telah beli SPR, gunakan pengundi hantu, kalau pembangkang menang, ceritanya lain pula, walau pon BN telah beli SPR tetapi rakyat tahu untuk mengajar BN dan SPR. rakyat tak boleh di tipu, rakyat sudah cerdik, macam2 lagi.
Macam kemenangan BN di Batang Air macam2 tuduhan dilemparkan kepada BN, kertas undi dalam tong dibuang disungai, macam2 lagi. sudah beberapa pilihan raya kecil yang memahak kapada pembangkang, maka tak kedengaranlah rungutan pengundi hantu, itulah helah pembangkang.

No comments:

Post a Comment