Friday, August 30, 2013

FILEM TANDA PUTERA

Kurang Hajarnya Ketua Menteri Pulau Pinang.


Filam ini sedikit sebanyak menaikkan semangat petrotik kasih dan sayangkan tanah air yang tercinta
Malaysiaku Berdaulat Tanah Tumpah Darahku. Filam ini juga memberi gambaran tentang peristiwa 13Mei yang mana negara ditimpa musibah pergaduhan kaum yang agak besar.

Peristiwa 13 Mei ini tercetus atas rasa tidak puas hati sesuatu kaum yang telah di tiup oleh komunis agar rakyat bergaduh sesama sendiri supaya mereka komunis untuk merempas negara ini.

kisah bermula  pada bulan April  1969  dimana saorang aktivis Umno di Pulau Pinang mati di bunuh, orang Melayu Pulau Pinang marah dan nak membuat rusuhan, tetapi ditenteramkan oleh Tengku Abdul Rahman Perdana Menteri ketika itu.

Kisah kedua pada 5.5.1969 diKepong sekumpulan gengster berbalas tembak dengan polis dan salah saorang cerdera kena tembakan dimasukkan ke hospital Kuala Lumpor, pada 8hb, mangsa mati dan mayatnya dibawa ke rumah ibadat di petaling sterit.

Pemimpin kaum cina mohon kapada polis kebenaran untuk berarak membawa balik mayat tersebut ke Kepong, tetapi pehak keselamatan tidak membenarkan, kerana masa itu ialah musim kempen pilihan raya ke tiga,

Lim Kit Siang dan Tan Cee Kun  berjumpa PM Tengku mentik kebenaran berarak membawa balik mayat tersebut, PM Tengku membenarkan kerana Tengku fikir tentu tak ramaimana, maka Tengku memberi kebenaran.

Apabila kebenaran diperolihi mereka yang di ketuai oleh Lim Kit Siang berarak membawa mayat geng kongsi gelap yang mati di tembak oleh anggota keselamatan, dari Kuala Lumpur ke Kepong.

Apa yang terjadi dalam perarakan tersebut pada 9.5.1969  DAP mengunakan kesempatan berkempen setiap satu batu mereka berhenti dan berceramah memburukkan kerjaan, dalam perarakan tersebut, jangkaan Tengku meleset kerana kehadiran melebihi  10,000 orang.

Dan esoknya 10.5.1969 adalah hari pengundian pilihan raya dimana negeri Selangor tumbang kapada DAP dan Gerakan.

Sekali lagi DAP memohon untuk mengadakan perarakan kemenangan kapada pehak keselamatan, tetapi pehak keselamatan menolak, sekali lagi LIM KIT SIANG berjumpa dengan PM Tengku minta kebenaran, dan Tengku memberi kebenaran.

Disinilah  bermulanya  peristiwa pergaduhan kaum kerana mereka yang berarak kebanyakannya pemuda cina dan india  memaki hamun orang melayu, HE MELAYU BALIK KAMPUNGLAH TANAM KACANG INI KUALA LUMPUR  CINA PUNYA, sambil mambawa beberapa batang penyapu besar yang membawa erti untuk menyapu sampah, apa erti ini semua, bermaksud MELAYU ITU SAMPAH.

orang melayu mula marah dan bangkit menentang, akhirnya berlakulah pergaduhan kaum.

SOALAN ?  SIAPAKAH YANG MEMULAKAN PERISTIWA 13 MEI SUDAH PASTI PEMIMPIN DAP  LIM KIT SIANG, yang asal usulnya dari keturunan yang menentang kemerdekaan dan perlembagaan pada awal 1948 yang lalu.


SEBAB ITU ANAKNYA LIM GUAN ENG tidak bersetuju filem ini di tayangkan di Pulau pinang dan juga membalas dendam kerana kerjaan membatalkan penayangan filam NEW VILLAGE, filem ini memberi gambaran mengkat martabat perjuangan komunis dinegara ini,

saya mengambil kira LIM GUAN ENG adalah sebahgian dari penyokong komunis, sebab itu corak pemerintahannya di pulau pinang bercorak pemerintahan komunis, dalam DAP kebanyakan ahlinya terdiri dari bekas ahli parti komunis yang telah meletak senjata pada awal tahun lapan pulohan yang lalu.

Wahai orang melayu berfikirlah agar jangan menyokong perjuangan KOMUNIS YANG DIBAWA OLEH DAP. 

Terutama PAS yang bersekongkol dengan DAP, kerana DAP menolak Islam sedangkan PAS memperjuangkan Islam keluarlah dari pakatan mereka.

MELAYSIA BERDAULAT   TANAH TUMPAH DARAHKU





No comments:

Post a Comment