Monday, December 10, 2012

UMNO DI TUDUH ZALIM


Rintitan Perjuangan Politik  Negara.

Inggeris  sangat  setuju  dengan  penubuhan  PAS  pada tahun  1951,  kerana Inggeris merasakan inilah dua perti Melayu akan bemusuhan  sesama  sendiri  di dalam negara untuk mencari pengaruh  masing-masing.
Semasa pertandingan  merebut  Yang Dipertua  Umno pada 1951 itu ianya ada agendi  Inggeris supaya melagakan  Tuan Guru  Haji  Ahmad Fuad, Pengerusi  Biro  Agama  Dalam UMNO.

Inggeris  memainkan  dakyah UMNO merupakan parti  Melayu   semuanya orang Islam, sudah sepatutnya pemimpin UMNO terdiri dari kalangan  orang  yang berpendidikan Agama, asutan ini berjaya sahingga Tuan Guru Haji Ahmad  Fuad menentang Tengku Abdul Rahman merebut Yang Dipertua UMNO pada Mesyuarat UMNO pada tahun 1951, yang mana Tuan Guru Haji Ahmad Fuad kalah.

Selapas  negara merdeka pada tahun   1957  Perikatan  terus memainkan peranan mengukuhkan Perpaduan dan beruseha untuk membangunkan negara untuk kepentingan  rakyat seluruhnya. Tetapi  PAS sebaliknya menghasut rakyat Melayu khasnya  supaya jangan menyokong  Kerjaan Perikatan ketika itu, Pas memberi fatwa bahawa  HARAM ORANG    ISLAM MEMILIH ORANG BUKAN ISLAM  SEBAGAI TEMAN ATAU  PEMIMPIN KAPADA ORANG ISLAM   ( surah Al  Alimron  ayat  28 ) Mereka tidak menghabiskan ayat tersebut mereka baca sekerat sahaja, ( SIAPA  ZALIM  ?? ). sahingga masyarakat melayu berpecah belah.


Ayat ini sentiasa di laongkan oleh penceramah-penceramah  Pas dalam kempennya keseluruh negara, sebahagian dari orang melayu terpengaruh dengan dakayh Pas kerana mereka bersandarkan kapada ayat Al Quaran.  higgalah kapada pilihanraya  pertama  pada 1959  Pas mendapat  13 kerusi daripada 104 kerusi  itupun banyak di Kelantan.

 bersambung


1 comment:

  1. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~


    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete