Friday, April 20, 2012

PENUNTUT MELAYU BERDEMO

PTPTN DAN MAHASISWA


Sekarang ini kecoh pasal suara pembangkang nak menarik sokongan pengundi dikalangan mahasiswa dan lepasan mahasiswa yang berhutang dengan PTPTN, pembangkang dah terdesak untuk mendapatkan sokongan.

bagi mahasiswa yang tak faham Islam dan mencari jalan singkat merasakan isu ini sangat bagus untuk tidak kena membayar hutang, sedangkan hutang wajib di bayar, yang ingkar sokong sangat supaya dimansuhkan PTPTN.

Sedangkan kerjaan memberi kelonggaran kapada mereka bayar secara ansur yang termampu oleh mereka, malah di syaratkan sesiapa yang mendapat keputusan cemerlang tak perlu membayar dan ia dijadikan biasiswa.

Kenapa mehesiswa melayu tidak mengambil peluang ini berlajar bersungguh sungguh untuk mencapai kecemerlangan, sayang yang dapat cemerlang dan yang di tukar daripada pinjaman kapada menjadi biasiswa ialah penuntut bukan melayu yang ramai.

Kemana penuntut melayu ????????. mereka asik nak berdemo sedangkan penuntut bukan Melayu menjadi ulat buku dan berlajar bersungguh-sungguh.

Peristiwa ini bukan baru dah lama berlaku semasa 1974 lagi demotrasi pelajar anjuran Anwar ketika itu di ajaknya penuntut ITM UKM UM UTM dan lain-lain penuntut Melayu keluar berdemo menyurakan rasa tak puas hati kerana orang Melayu miskin ada yan mati kebuluran di Baling Kedah.

Sepatutnya orang-orang baling marah dan menolak Anwar dari dulu lagi kerana menghina orang Baling terlalu miskin sahingga ada yg mati kebuluran, sedangkan itu semua pembohongan Anwar untuk mencari sokongan.

Demo ini terhenti sekita semasa Anwar dalam Kerjaan, apabila dia tak jadi orang kerjaan maka demo bermula semula.

Sekarang ini Anwar mengajak semula mahasiswa berdemo hapus PTPTN, Anwar tak boleh hidup tampa Demotrasi, sepatutnya Anwar memberi ransangan supaya mahasiswa berlajar sungguh-sungguh supaya cemerlang.

Oleh kerana penuntut Melayu malas belajar seronok ikut demo, tak lulus tak apa bila tak kerja nanti salah kan kerjaan tak sediakan kerja untuk mereka, itulah masalah penuntut Melayu.

CUBA BERLAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH SAHINGGA PINJAMAN PTPTN DI TUKARKAN MENJADI BIASISWA ALANGKAH ELOKNYA, TAPI KALAU KITA KITA KATA MEREKA BODOH TENTU MEREKA MARAH TETAPI MEREKA TAK TAU NAK FIKIR BELAJAR SAMPAI KE MENARA GADING TAK TAU MENILAI YANG BAIK YANG BURUK.

No comments:

Post a Comment