Thursday, October 27, 2011

PAS NAK MENIPU LAGI

RRU 13 SUDAH HAMPIR.


Bila pilihan raya hampir Pas seperti biasa akan menghangatkan isu lapuk berhubung dengan hudud, untuk memancing hati pengundi Islam ( melayu) agar memberi sokongan kapada mereka, kerana orang Islam mesti menyokong berkaitan dengan hukum tuhan.

Hudud Pas ini adalah hudud politik bukan hudud hukum Allah, kerana asal ada pilihan raya maka Pas akan mengembar gemburkan isu ini, saya masih teringat satu ketika dulu ada satu pilihan raya kecik di Kelantan dalam tahun 1992, masa itu juga Nik Aziz telah menghantar draf Hudud Kelantan kapada kerjaan Pusat.

YAB PM Menolak draf tersebut, bukan tak setuju dengan hukum hudud tetapi tak setuju dengan draf yang Pas buat tidak menepati kehendak Islam sebenar.

Dengan alasan itu Pas terus berceramah dalam kempen pilihan raya kecil tersebut UMNO menolak Islam, Umno Tak Mahu Islam, disini saya terfikir, sesuatu yang kita nak lakukan itu bergantung kapada niat, apa niat Nik Aziz sebenarnya, politik atau hukum tuhan, disini dapat kita menilainya Nik Aziz pentingkan undi dan kuasa bukan hukum Allah.

Pas sebenarnya bukan bersungguh-singguh untuk menegak kan Islam tetapi itu mainan politik sahaja untuk memperdayakan pengundi Islam sahaja untuk berkuasa.

Cuba kita fikirkan, isu ini dah hampir lebih 20 tahun, tiba-tiba Pas bersuara semula nak tubuh Jawatankuasa pengkaji Hudud, selama ini apa yang Pas buat, munkin selama ini tak ada orang Pas yang berkebolihan untuk membuat kajian , sekarang baru ada seperti Aziz Bari agaknya.

KITA FIKIRKAN LAH APA SEBENARNYA YANG PAS KEHENDAKI DALAM PERJUANGAN.

2 comments:

  1. tak ada orang nak komen ke? kesian, tentu tak ada orang lawati blog ni yer.. kalau nak temberang tu sikit2 sudahlah, hidup ni singkat bro..

    ReplyDelete
  2. hahaa..kalau ko nak komen psal ape2 pon tlg la pkir kaji dlu dgn akal,,,kita hidup bukan lama..ko yakin ke apa yg ko rse ni betol,,ko dh byak sgt ilmu...ko yakin apa yg ko skong skrg ni mmg Allah redha..hahaha..ko kene igt,,menuntut ilmu(agama) tu wajib,,,jgan sampai kita rse kite ni lyak dh msuk syurga bila komen org sna komen org sni,,buat tduhan yg tak tau betol ke x,,lg 1 ko cermin la dri apa yg ko dh buat utk ISlam,,,hahahahahahahahahahahahahahahaha...

    ReplyDelete