Thursday, November 12, 2009

SENDIRI BUAT BOLIH ORANG LAIN BUAT TAK BOLIH

Ludah ke langit jatuh ke muka sendiri, bidalan yang diberi oleh orang tua-tua dulu amat tepat sekali kerana, semasa pemerentahan BN Pas mengunakan masjid untuk politik beberluasa bukan sahaja di Selangor malah di merata tempat di Negara ini, apabila ada teguran dibuat oleh Jabatan Agama negeri-negeri, PAS menuduh kerjaan BN tak mahu Agama.

Seratah banyak tampat pergi di negara ini banyak masjid dikuasai oleh penyokong PAS, mereka mengundang penceramah yang tidak mendapat tauliah dari Jabatan Agama negeri tersebut, bagitu juga dengan Khutbah Jumaat.


Pehak masjid tetap laksanakan walau pun di larang oleh jabatan Agama, tetapi kerjaan BN tidak sampai memberhentikan Imam tersebut, PAS bermaharajalela mengunakan masjid untuk kepentingan politiknya.

Tetapi hari ini apabila Pas ada Kuasa di Selangor mereka terus memecat Imam dan menahan penceramah yang tidak bertaulih, kalau lah semasa BN berkuasa dahulu di Selangor seratah merasakan lokap Polis di penohi dengan penceramah Agama yang tidah bertauliah dan setiap minggu Imam di pecat kebanyakan masjid di negeri tersebut.

BN tidak sezalim itu, BN banyak betolak ansur walaupun telinga sakit mendengarnya segala tomahan sewaktu Khutbah, Mantan PM Tun Dr. Mahthir pernah di sindir semasa Khutbah disebuah masjid di Trengganu semasa Pas perentah Trengganu, Tetapi Imam UMNO tidak melakukan seperti itu hormat tetamu allah, tetapi Imam Pas kadang-kadang biadab merasakan
terlalu hebat.

Ilmu dituntut dipadang pengalaman diambil semasa pilihanraya kecil itulah jadinya macam tong kosong, bunyi sahaja yang kuat tetapi isinya kosong, bukan semua tetapi banyak yang begitu.

Seratah merasa bimbang kapada keadaan sebaginirupa, kerana ada petua.

Kalau hendah menghilangkan rasa masin ikan masin, rendam didalam air garam supaya mengurangkan rasa masinnya, bagitu juga hendak hancurkan Agama Islam dengan orang Islam sendiri, dan hendak hancurkan Melayu dengan Orang Melayu sendiri, sebab itu kita dapati hari ini persenketaan hanya Melayu dengan Melayu sahaja,Islam dengan Islam.

Cubaan yahudi untuk menjahanamkan Islam itu munkin berjaya kerana hari ini orang Islam di negara ini sudah tidak mahu bersatu lagi, sedangkan ajaran Islam itu mengajar penganutnya bersatu jangan berpecah belah, tetapi tidak terjadi di ngara ini, dimana silapnya????.!!!!!.





5 comments:

  1. Nok buat cam ne........ dah itu cara deme buat kerja...... itu belum lagi deme memerintah seluruh Malaysia........ alamat tak begeraklah deme orang-orang UMNO, penuh dalam lokap ISAlah ......

    ReplyDelete
  2. Ya Allah.....
    Bantulah pejuang kebenaran
    Robohkanlah pejuang Kehancuran...
    Dunia ini milik Engkau(AllahSWT)...
    Diri ini milik Engkau(AllahSWT)...
    Bantuilah diri ni terus dalam kebenaran bukan kesesatan.......
    Perdengalah kebenaran kepada unat islam hari ini..
    Supaya mereka tahu Yahudi sedang menyerang mereka.
    Dan supaya mereka tahu hanya islam, negara islam yang mengamalkan cara hidup islam sahaja yang yang mampu mengalahkan yahudi...
    Letaklah selayatnya orang yang layak di tempat itu... Amin

    ReplyDelete
  3. jangan musnahkan keindahan dan kedamaian...
    Hakikat keindahan dan kedamaian itu adalah cinta Allah bukannya dunia semata-mata.
    Ya Allah....
    Jika di dunia aku sensara...
    Jika di dunia aku dicaci...
    Jika di dunia aku difitnah...
    Jika di dunia aku abaikan...
    Berilah aku cintamu untuk ketenangan & pemhibur hati ini....
    jadikanlah hati ini hati yang mencintaimu..
    Redholan setiap perjalananku mencari cintamu...

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas Doa saudara semoga Allah menerima Doa Aman

    ReplyDelete
  5. Yang gambi..
    apsal lak UMNO dalam lokap ISA?
    bukan umno macam kamu yang meghoyan kat ISA nih??
    Bangsat punya munafik UMNO!

    Tolak Hudud!
    tapi mengaku Islam??
    Kata kafir marah!

    ReplyDelete